Belina Shop

Nik Aziz nak debat? Sorry, Prime Minister tak nak layan langsung.

Keadaan TG Nik Aziz Apabila Mengetahui DS Najib Menolak Pelawaan Debat

Apabila DS Najib dengan merendah diri menerima pelawaan DS Haji Hadi Awang untuk berbincang, DS Najib telah ditikam dari belakang dan dihina mengatakan bahawa UMNO dan DS Najib telah merancang untuk memporak-perandakan Pakatan Haram.

Apabila DS Najib buat tak tahu pelawaan TG Nik Aziz untuk mengadakan debat terbuka, kenapa TG Nik Aziz seperti gila meroyan dan merasa kecewa? Berita penuh dapat dilihat di The Star seperti berikut:

PAS spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat expresed disappointment that Umno had shot down his suggestion for a debate with Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak over the PAS-Umno spat. He said his letter on the proposal had yet to be sent to Najib as his political secretary was overseas and would only be back on Wednesday. “I am sorry and sad that Umno did not even consider the matter, but had simply shot it down,” he told reporters during a break in the State Assembly sitting. Nik Abdul Aziz, who is also Kelantan Mentri Besar, was asked to comment on media reports that Umno was not keen on the debate as it would “further confuse the Malays and worsen matters.” To a question, Nik Abdul Aziz said having a debate would have put the PAS-Umno spat in a clearer perspective.

Kenapakah beliau perlukan perdebatan ini. Bukankah beliau boleh mengutuk, menghina dan memaki hamun UMNO dengan mengeluarkan apa sahaja fatwa yang diinginkannya di atas pentas-pentas ceramah Pas.

Untuk apa dia perlu berjumpa dengan DS Najib? Kenapakah beliau hendak berjumpa dengan pengasas Ajaran Ayah Pin dan komunis seperti yang didakwa olehnya. Tidakkah cukup dengan perbincangan dengan sahabat-sahabat syaitannya? Kenapa dia merasa bimbang perdebatan ini tidak akan terjadi?

Kenapakah perkara ini tidak dibawa kepada dibincangkan di peringkat Jawatankuasa Pusat Pas? Adakah sifat diktator TG Nik Aziz menyebabkan perkara debat ini tidak perlu dibincangkan di peringkat Jawatankuasa Pusat. Lihat laporan Mstar di sini. Apa pula kata Tuan Presiden Pas?

"Saya mahu dapatkan penjelasan dulu ... saya kena hubungi (Nik Aziz) dulu." Selepas dibelasah teruk kiri, kanan, depan dan belakang oleh Anwar Berahi, Lim Kit Siang Ikan dan orang-orang partinya, Tuan Presiden sudah tidak berani bersuara lagi! Cucu Tok Selampit

1 comments:

Anonymous said...

x layan ke takott.. huhu..

Post a Comment