Manek Urai: Kami xmelebih-melebih tetapi pejuang kamu yang melebih-lebih.

Jantan lawan jantan? Jantan tu untuk haiwan, tak tahu plak orang itu haiwan. Tak tahu la kan? Hahaha! Jangan cakap jer lebih, bila diminta bukti, entah-entah pun sama takde bukti. Warning jangan kasi provokasi lebih padahal blogger dorang lagi melebih-melebih. Belum menang dah kata menang, macamlah dorang bomoh Fuckatan. Boleh jalanlah~


Zulkifli Yaakob, seorang pemimpin PAS kawasan Manek Urai dipetik Malaysiakini sebagai berkata bahawa beliau mengajak BN dan Umno “berkempen secara anak jantan” dan tidak mengadakan provokasi sepanjang kempen pilihanraya kecil Manek Urai.


“PAS juga akan berkempen dengan baik di kerusi DUN itu kerana ia menjadi amalan biasa parti Islam itu dalam setiap pilihanraya,” kata Zulkifli.

“Jantan lawan jantan supaya pilihanraya kecil ini bersih dari sebarang provokasi dan kejadian yang tidak diingini. Sudah kerap berlaku, Umno yang membuat provokasi tetapi menuduh ahli dan penyokong PAS yang melakukannya,” kata seorang ahli jawatankuasa PAS Kuala Krai.

Zulkifli, yang juga bekas ketua Pemuda PAS Kelantan, berkata oleh kerana orang dari seluruh negara tertumpu ke Manek Urai, perbuatan provokasi akan lebih mudah berlaku.

Beliau juga mencabar Umno supaya menunjukkan bukti jika ada ceramah-ceramah PAS mengandungi unsur-unsur fitnah dan pembohongan.

“Kita bercakap berdasarkan fakta yang benar, kalau ada yang fitnah, Umno tolong jawab. PAS membawa isu-isu kepada rakyat kerana banyak cerita yang mereka tidak tahu.

“Kita tidak buat cerita kosong kerana penceramah PAS tidak diajar bercakap perkara yang tidak betul,” tambahnya. Sumber Biaqpila



Nik Aziz nak debat? Sorry, Prime Minister tak nak layan langsung.

Keadaan TG Nik Aziz Apabila Mengetahui DS Najib Menolak Pelawaan Debat

Apabila DS Najib dengan merendah diri menerima pelawaan DS Haji Hadi Awang untuk berbincang, DS Najib telah ditikam dari belakang dan dihina mengatakan bahawa UMNO dan DS Najib telah merancang untuk memporak-perandakan Pakatan Haram.

Apabila DS Najib buat tak tahu pelawaan TG Nik Aziz untuk mengadakan debat terbuka, kenapa TG Nik Aziz seperti gila meroyan dan merasa kecewa? Berita penuh dapat dilihat di The Star seperti berikut:

PAS spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat expresed disappointment that Umno had shot down his suggestion for a debate with Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak over the PAS-Umno spat. He said his letter on the proposal had yet to be sent to Najib as his political secretary was overseas and would only be back on Wednesday. “I am sorry and sad that Umno did not even consider the matter, but had simply shot it down,” he told reporters during a break in the State Assembly sitting. Nik Abdul Aziz, who is also Kelantan Mentri Besar, was asked to comment on media reports that Umno was not keen on the debate as it would “further confuse the Malays and worsen matters.” To a question, Nik Abdul Aziz said having a debate would have put the PAS-Umno spat in a clearer perspective.

Kenapakah beliau perlukan perdebatan ini. Bukankah beliau boleh mengutuk, menghina dan memaki hamun UMNO dengan mengeluarkan apa sahaja fatwa yang diinginkannya di atas pentas-pentas ceramah Pas.

Untuk apa dia perlu berjumpa dengan DS Najib? Kenapakah beliau hendak berjumpa dengan pengasas Ajaran Ayah Pin dan komunis seperti yang didakwa olehnya. Tidakkah cukup dengan perbincangan dengan sahabat-sahabat syaitannya? Kenapa dia merasa bimbang perdebatan ini tidak akan terjadi?

Kenapakah perkara ini tidak dibawa kepada dibincangkan di peringkat Jawatankuasa Pusat Pas? Adakah sifat diktator TG Nik Aziz menyebabkan perkara debat ini tidak perlu dibincangkan di peringkat Jawatankuasa Pusat. Lihat laporan Mstar di sini. Apa pula kata Tuan Presiden Pas?

"Saya mahu dapatkan penjelasan dulu ... saya kena hubungi (Nik Aziz) dulu." Selepas dibelasah teruk kiri, kanan, depan dan belakang oleh Anwar Berahi, Lim Kit Siang Ikan dan orang-orang partinya, Tuan Presiden sudah tidak berani bersuara lagi! Cucu Tok Selampit

Nizar, Sile Berundur!

PUTRAJAYA: Tindakan Sultan Perak Sultan Azlan Shah untuk tidak membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak adalah betul kerana dewan itu baru sahaja berumur setahun, kata Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Md Raus Sharif. Dalam penghakiman 49 muka surat bertarikh 2 Jun yang dikeluarkan hari ini, Hakim Raus berkata bagi membolehkan dewan itu dibubarkan mengikut Artikel 36 (2) Undang-undang Tubuh Negeri Perak seperti yang dimohon oleh bekas Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, dewan itu perlu menamatkan tempoh lima penggal apabila satu pilihan raya bakal diadakan.


"Faktanya sudah diketahui umum bahawa pilihan umum baru sahaja diadakan setahun lalu," katanya dalam penghakiman bertarikh 2 Jun yang dikeluarkan Jumaat.

Hakim Raus berkata peruntukan yang dipohon Nizar adalah tidak betul apabila memohon supaya dewan dibubarkan. Dalam penghakimannya, Raus berkata Nizar telah memohon pembubaran itu mengikut Artikel 36, yang adalah peruntukan biasa yang memberi kuasa kepada Sultan untuk memprorog atau membubarkan dewan selepas tempoh lima penggal berakhir. Dalam penghakimannya hari ini, Raus berkata persoalan Perak mempunyai dua menteri besar tidak timbul dan ini kerana Artikel 16 (6) menuntut bahawa sebaik menteri besar itu tahu beliau tidak mendapat keyakinan di kalangan anggota dewan, beliau sepatutnya mengambil langkah yang terhormat dengan meletakkan jawatan.

"Jika menteri besar enggan atau tidak menyerahkan peletakan jawatannya dan jawatan Majlis Mesyuarat Kerajaan, seperti dalam kes ini, ia tetap kekal bahawa Ahli Majlis Mesyuarat telah dibubarkan (yang termasuk menteri besar) bahawa majoriti angota dewan telah hilang keyakinan terhadap menteri besar itu." katanya.


Oleh itu, Raus berkata oleh itu Sultan tidak perlu untuk menyingkirkan Nizar dan anggota lain majlis mesyuarat kerajaan. Katanya pelantikan Dr Zambry dibuat mengikut Undang-undang Tubuh Negeri Perak dan amalan demokrasi.


"Sultan Perak, dalam menjalankan kuasa prerogatifnya mengikut Artikel 16 (2) Undang-undang Tubuh Negeri Perak, adalah bebas untuk melantik menteri besar yang lain menggantikan Nizar," katanya.

Raus berkata Sultan, bagaimanapun, mesti melantik seseorang yang mendapat keyakinan majoriti anggota dewan negeri dan dalam kes ini, tidak syak lagi Dr Zambry mendapat sokongan majoriti daripada 31 daripada 59 anggota dewan. "Keadaan dalam kes ini jelas menunjukkan bahawa pada 5 Feb, Nizar tidak lagi mendapat sokongan majoriti daripada anggota dewan negeri. Surat yang menyatakan sokongan 31 anggota dewan kepada Barisan Nasional telah diserahkan kepada Sultan Perak," katanya.


Dalam penghakimannya, Raus berkata Artikel 16 (6) tidak menunjukkan keperluan mandatori bahawa usul undi tidak percaya yang diluluskan oleh dewan terhadap seorang menteri besar sebelum ia gagal menguasai keyakinan daripada majoriti anggota dewan.


"Sebenarnya apabila seorang menteri besar gagal menguasai keyakinan daripada majoriti anggota dewan boleh ditentukan dengan cara lain. Ia tidak perlu semata-mata bagi undi yang dibuat di dalam dewan," katanya.


Sementara itu, Hakim Ahmad Maarop, yang bersidang dalam kes itu bersama Raus, dan Zainun berkata Nizar mesti meletak jawatan sebaik gagal mendapat keyakinan majoriti anggota dewan dan apabila Sultan enggan memenuhi permohonannya untuk membubarkan dewan.


"Keenganannya untuk meletak jawatannya dan anggota Majlis Mesyuarat kerajaan bukanlah satu pelanggaran konvensyen dan tidak demokratik tetapi lebih penting, ia melanggar arahan perlembagaan mandatori di bawah Artikel 16(6) Undang-undang Tubuh Negeri dan oleh itu tidak berperlembagan.

"Oleh itu, oleh kerana ia tidak dapat menguasai keyakinan majoriti anggota dewan, ianya tersirat bahawa keenganannya untuk meletak jawatan, anggota majlis mesyuarat kerajaan adalah terbubar dan jawatan menteri besar dikosongkan.".


Ahmad berkata beliau juga berpandangan bahawa kuasa Sultan untuk membuang menteri adalah tersirat semasa menteri besar enggan meletak jawatan walaupun ia gagal mendapat keyakinan majoriti dan Sultan menggantung permintaannya untuk membubarkan dewan.


"Dalam penghakiman saya, keadaan yang dihadapi Baginda di Perak adalah satu-satunya keadaan dan baginda dalam keadaan kritikal telah melaksanakan kuasa perlembagaannya mengikut undang-undang tubuh negeri, yang telah dilaksanakan tanpa ragu-ragu, semata-mata untuk kepentingan rakyat negeri Perak," katanya.


Penghakiman Datuk Zainun Ali pula akan dikeluarkan pada Isnin. Pada 22 Mei, Mahkamah Rayuan dengan tiga hakim yang bersidang diketuai Raus membenarkan rayuan yang dibawa oleh pesaing Nizar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan memutuskan bahawa Dr Zambry adalah menteri besar Perak yang sah. Mahkamah Persekutuan dijangka mendengar permintaan Nizar untuk membuat rayuan pada 9 dan 10 Julai. Mohamad Nizar dilantik sebagai menteri besar pada 17 Mac tahun lepas selepas pakatan pembangkang DAP-PKR-PAS memenangi 31 kerusi dalam pilihan raya umum ke-12.


Tidak sampai setahun, mereka kehilangan tiga anggota parti yang mengisytiharkan diri mereka sebagai anggota Bebas dan menyokong Barisan Nasional (BN). Sultan Azlan Shah kemudian meminta Nizar untuk meletak jawatan dan melantik Dr Zambry selepas mendapati bahawa BN mempunyai majoriti dalam dewan negeri. Berikutan itu, Nizar memohon supaya mahkamah mengisytihar dirinya sebagai Menteri Besar Perak yang sah dan untuk mendapatkan injunksi melarang Zambry daripada melaksanakan tugas sebagai Menteri Besar. - Bernama


Penghuni Gua : Dato Nizar sebelum ni sibuk sangat nakkan alasan penghakiman YAA Hakim ini . Yang lain Nizar dah terima. Jadi sekarang dah keluar. Ambil le !


2. Pengakhiranya ! Kalah juga. PG percaya bahawa kes ini akan berpihak kepada YB Dato Zambry. Ini berdasarkan kepada pembacaan PG dari pendapat-pendapat mereka yang pakar dalam bidang ini dan tidak berpihak, memang Zambry berada dikedudukan yang selesa berdasarkan perlembagaab Perak.


3. Teruskan tugas anda Dato Zambry. Keutamaannya ,masyarakat. Pedulikan pengacau dan mereka yang kecewa ini. Jaga kerusi MB dan ADUN pun tak pandai, negeri terlepas ke tangan BN nak salahkan orang.


4. Adakah pemimpin yang bodoh sebegini kita semua hendak benarkan memerintah negara? Itu baru kena taktik dan strategi UMNO/ BN, PR dah tumbang. Jika mereka memrintah negara , sudah tentu senang dimainkan oleh CIA dan agensi perisikan negara lain dengan mudah.


5. Mungkin dengan senang aje dibungkus oleh Singapura. Kalau dilihat dari bukti yang ada, perkara ini tidak menghairankan sangat keran agen Singapura kerap membuat perjumpaan dengan pemimpin PR / PKR atas nama persahabatan. Itu pun dengan senyum kambingnya pemimpin ini rela mengadakan pertemuan dan perbincangan. Bodohnya mereka ini. Patut le yang dikendong berciciran.


6. Jadi, alasan penghakiman dah keluar. Berjuanglah Nizar sebelum terlambat macam Farrah Fawcett dan Micheal Jackson.

Pergi Jahanamlah DAP

Ibrahim: Pergi jalanlah DAP
Muda Mohd Noor Jun 23, 09 10:43am
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mempersoalkan tindakan seorang pemimpin DAP yang mahu pertubuhan itu diharamkan atas alasan perjuangannya menakutkan orang bukan Melayu."Siapa DAP yang mahu Perkasa diharamkan, mereka ingat mereka siapa," kata presidennya Datuk Ibrahim Ali kepada Malaysiakini melalui satu mesej SMS semalam.

"Perkasa tidak pernah melanggar apa jua undang-undang, tidak seperti pertubuhan-pertubuhan lain."Anggota bebas di Dewan Rakyat itu diminta mengulas kenyataan ADUN Kota Alam Shah, M Manoharan, seorang daripada lima pemimpin Hindraf yang dibebaskan daripada tahanan ISA baru-baru ini.

Dalam satu kenyataan semalam, wakil rakyat DAP itu berkata, kerajaan harus mengharamkan pertubuhan itu kerana ia menimbulkan kebimbangan di kalangan bukan Melayu.Sehubungan itu, Manoharan bertanya sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak - yang mengadakan pertemuan dengan Perkasa, 12 Jun lalu - kini bersetuju bahawa Umno tidak lagi memperjuangkan hak-hak orang Melayu.

Ibrahim menambah, Perkasa mendukung perlembagaan negara terutama Perkara 153 mengenai hak-hak istimewa orang Melayu."Pergi jalanlah dengan DAP, mereka ini tidak sedar di mana langit dijunjung dan di mana bumi dipijak," kata ahli parlimen Pasir Mas.

Dalam pertemuan tersebut, Ibrahim memberitahu media bahawa perdana menteri memberi jaminan bahawa konsep 1 Malaysia akan tetap memperkasa setiap perkara sama ada tersurat atau tersirat dalam perlembagaanIbrahim juga dilaporkan berkata jaminan oleh perdana menteri bersesuaian dengan kepentingan kerajaan untuk menjaga kepentingan kaum bumiputera termasuk di Sabah dan Sarawak.

Konsep itu yang sedang dipromosi Najib juga, kata Ibrahim, tidak bersangkut-paut dengan gagasan Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh DAP selama ini.

Anwar Peliwat Bangsa & Negara Sendiri

Cerita ini ditujukan KHAS kepada penjilat penjilat fahaman Anwarisme, yang hendak hapuskan DEB, yang menggila mahu meliwat HAK Melayu dengan memberikan “kesamarataan” kepada bangsa Malaysia..!

Begitu juga kepada kaum Melayu yang menganggap diri mereka pendokong, penyokong pembangkang, kisah ini cukup baik untuk direnungi, ingatlah apa bakal terjadi kepada nasib cucu-cicit generasi kita kalaulah fahaman Anwarisme memerintah negara ini…

Kisah ini merupakan sedutan daripada kisah benar yang berlaku dalam sebuah majlis perasmian kilang di Gemas, Negeri Sembilan.


Al Kisahnya….
Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri: Oh... sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh.. mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik raja-raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang.. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: …???…. !!!!! ...... kaninei…, niaammaaahhh....!!

Politik Populariti Murahan Parti Pembangkang


bila orang suruhan depa dah kena belasah dengan geng sendiri, boss buat la kenyataan bela orang suruhan depa tu. Alahai Kor Ming, Lu gelabah semacam je. Apa kes? Dah terang - terang Nizar dah melanggar peraturan mesyuarat ketika sesi Dewan Rakyat beberapa hari lepas, buat apa nak bela lagi?

Inilah politik populariti murahan yang dibawa oleh pemimpin politik pembangkang. Tahu nak buat kecoh saja. Ingatkan masa perasmian Dun Perak hari tu sahaja, rupa - rupanya perangai liar dan perak jakun tu dibawa masuk dalam Dewan Rakyat jugak.

Alahai Nizar, apalah nasib badan. Pusing kiri salah, pusing kanan tak kena, bila lah nak habis gila talak hang tu Datuk Nizar! .


Tulisan Pewaris Melayu pada 19 June 2009

Dua Tokoh Pas Bergeser!


Berbeza dengan pilihanraya kecil lain, DUN Manek Urai menyaksikan kelainannya apabila poster Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak akan dinaikkan sebagai strategi kempen.

Jentera pilihanraya PAS Kelantan berhasrat menonjolkan poster calon bersama Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang juga menteri besar sebagai sebahagian strategi "melokalisasi" kempen tersebut.

Ketiadaan poster Abdul Hadi - yang selalunya dinaikkan bersama Nik Aziz - menimbulkan spekulasi bahawa dua tokoh atasan PAS ini tidak lagi sealiran, khususnya dalam isu kerajaan perpaduan.

Bagaimanapun PAS Kelantan menafikan tindakan tersebut ada kaitan dengan isu kerajaan perpaduan - yang hangat diperkatakan dan memberi tanggapan dua tokoh itu sedang bergeser.

Timbalan Pengarah Pilihanraya PAS negeri Nasir Daud berkata strategi "melokalisasi" kempen parti itu kerana Umno akan menggunakan pendekatan "menasionalkan" kempen mereka.

Bagaimanapun poster-poster belum dicetak, tambahnya lagi.

sumber, MalaysiaKini

Apa Lagi Yang Pembangkang Mahu?!

Mendekati Rakyat: Dr Zambry bermotosikal melawat kampung-kampung setinggan di sekitar Kg Pasir Puteh Ipoh, untuk membantu menyelesaikan masalah rakyat. Langkah seperti ini membimbangkan Pakatan Pembangkang.

APA akan jadi bila ahli-ahli politik mula menganggu majlis untuk rakyat?

Apa akan jadi apabila parti-parti politik menghantar samseng untuk menghuru-harakan majlis serta program yang diadakan bagi kepentingan rakyat?

Inilah yang berlaku pada Majlis Makan Malam bersama Rakyat yang diadakan di sebuah tokong di Jelapang malam semalam.

Sekumpulan penyokong pembangkang, yang terdiri dari 10 orang cuba memalukan Dr Zambry Abd Kadir dengan menyorak beliau sebaik sahaja beliau tiba ke majli berkenaan. Apabila sorakan mereka tidak menjadi, mereka cuba mengajak tetamu-tetamu, yang berjumlah lebih 1,000 orang, meninggalkan majlis berkenaan.

Apabila cubaan mensabotaj ini pun gagal, mereka sahaja yang meninggalkan majlis.

Perbuatan puak-puak ini bukan dilakukan untuk kebaikan rakyat, tetapi hanya untuk kepentingan politik golongan tertentu. Ia sebenarnya membelakangkan kepentingan rakyat, tetapi hanya usaha untuk mencari publisiti murahan.

Pada majlis berkenaan Dr Zambry bersetuju membina dewan bagi kegunaan tokong berkenaan. Bayangkan jika usaha sabotaj ini berjaya, pasti majlis terpaksa ditamatkan awal dan masyarakat di sekitar kawasan ini tidak akan mendapat dewan yang diperlukan.

Jadi mana slogan pakatan pembangkang yang mereka mementingkan rakyat?

Dalam masa Dr Zambry menjadi Menteri Besar, pelaburan sejumlah RM800 juta telah dapat ditarik ke negeri ini, dan RM600 juta lagi sedang dinilai. Keseluruhannya dalam masa 120 hari ini, Perak berjaya menarik pelaburan berjumlah RM1.4 ribu juta.

Begitu juga program bersama rakyat, anjuran Dr Zambry dan Kerajaan Barisan Nasional, mampu menyelesaikan masalah rakyat secara “hands-on” dan tanpa bertangguh-tangguh.

Walaupun diganggu oleh percaturan politik serta gangguan pembangkang, Dr Zambry dan Kerajaan Barisan Nasional terus mentadbirkan negeri demi kepentingan rakyat. Yang terusik adalah pakatan pembangkang yang merasakan rakyat makin kenal “sifat semulajadi” mereka.

Pembangkang boleh meneruskan mogok lapar, mengambil tindakan mahkamah, meneruskan agenda fitnah mereka serta menghasut rakyat, tetapi tindakan berbunyi lebih kuat daripada kata-kata, (Action speaks louder than words)

Ini adalah antara cabaran-cabaran bagi menegakkan kebenaran. Ahli falsafah Jerman Arthur Schopenhauer menyatakan, semua kebenaran akan melalui tiga peringkat. Awalnya ia akan ditertawakan. Kedua ditentang seganas-ganasnya. Ketiga ianya diterima sebagai buktinya sendiri. (All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.)

Dr Zambry dan Kerajaan Barisan Nasional Perak sedang masuk ke peringkat ketiga. Ia pernah ditertawakan sehingga Dr Zambry digelar Menteri Besar Haram dan Menteri Besar Mahkamah. Kedua ia ditentang dengan ganasnya oleh pakatan termasuk demonstrasi di Istana, kebiadapan di DUN serta mogok-mogok lapar. - Parpu

Kini rakyat mula melihat kebenarannya. Bagaimanapun peringkat ketiga menerima kebenaran ini mengambil masa yang panjang dan kerajaan negeri sedang melakukannya dengan cara yang betul.

Inilah yang membimbangkan pembangkang. Apa-apa pun tentangan dan gangguan pembangkang akan berterusan dan hanya rakyat yang akan menjadi hakimnya pada PRU 13 nanti.

Mereka Boneka Umno, TGNA Boneka Dap + Pkr = Perogol Rakyat

Penyokong Pas Sudah Gile


Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasruddin Hassan menaruh kepercayaan dan harapan terhadap Ucapan Dasar Presiden PAS yang menggalakkan Pemuda PAS memainkan peranan sebagai semak dan imbang agar landasan perjuangan PAS dan kerajaan Pakatan Rakyat terus berjalan sebagaimana tuntutan Islam dan harapan rakyat.
Beliau yang berucap dalam membahaskan penggulungan muktamar berkata 103 perkara penting yang disebut dalam Ucapan Dasar Presiden itu memerlukan buruh untuk berkerja.

Justeru katanya, barisan Pemuda PAS bersedia menjadi pejuang-pejuang dan petugas yang akan membawa Islam memimpin perubahan.

"Saya ingin menegaskan tentang harapan Presiden itu. Harapan tersebut telah diikat oleh Rasulullah. Pemuda pada zaman Rasulullah bersama-sama berjuang dengan Baginda.

"Pemuda PAS sentiasa menjadi penyokong yang hebat dalam perjuangan Rasullullah. Mereka menyatakan, kami tidak akan menjatuhkan air muka Rasullullah. Justeru Pemuda juga tidak akan mencemar wajah Presiden dan Mursyidul Am.
______________________________________________________________
Dulu bukan main ngutuk BN itu ini.. sekarang penyokong Pas sile telan air ludah korang tanpa segan silu. Mengata org pandai, tapi akhlak diri sendiri makin lama makin teruk. Apa yg korg dpt dari Pakatan Rakyat yang tiada fungsinya? yang hanya berfungsi mempergunakan korg (Pas) sebagai boneka utk pilihan raya jer. Sedarlah Pas, pejuangan keislaman anda tidak akan disokong sama sekali biarpun beribu tahun oleh Dap laknat tu.
Apa masalahnya bagi peluang & taruhkan kepercayaan thadap Tok Guru Hadi Awang tu yang berilmu, dia bukannya memberikan cadangan yang sia-sia akan menjatuhkan Pas sendiri. Demi kebaikan rakyat dan orang melayu sendiri penyokong Pas patut menerima baik cadangan pemimpin mereka. Bukannya mengutuk dan melemparkan tuduhan yang beliau ditaja oleh pihak UMNO. Kalau korg ade bukti, tunjukkan. Jgn main serkap jarang jer.
Pedulikan kata Nik Aziz, dia sudah tua dan tidak mampu berfungsi dengan baik dari segi pemikiran. Dia yang patut berundur daripada jawatan MB, gantikan dengan yang lebih waras. kelantan perlukan perubahan demi kehidupan rakyat yang sejahtera.

Wujudnya Cadangan Unity Government kerana PKR Adalah Bencana Kepada PAS


Dulu katanya orang-orang dari UMNO yang suka memecah-belahkan parti, ini sekarang apa cerita? Pernah dengar ungkapan "WHAT GOES AROUND COMES AROUND"?

Sebenarnya, PAS melalui Presidennya Hj Hadi sedang mempersiapkan partinya dalam menghadapi satu bencana besar. Jadi dia perlu ada satu backup plan.

Bencana besar? Apa? Kejatuhan PKR dan Anwar selepas Julai ini.

Ya, pada hemat saya, Haji Hadi dah sedar dan yakin bahawa PAS akan tumbang jika masih menyokong Anwar. Ini kerana, dengan segala bukti-bukti yang akan didedahkan di Mahkamah nanti, tiada jalan lain untuk PAS selain mereka mengambil pendirian berkecuali atau langsung tak sokong.

Ini kerana dengan menyokong Anwar, ia seolah-olah seperti MEMBUNUH DIRI. Itu sahaja, ringkas dan straight to the point. - Parpukari

Kembali Ke Pangkuan

KEKALAHAN HUSAM Pro-Anwar dalam PAS, yang menentang Kerajaan Perpaduan dengan UMNO, telah menghapuskan hampir separuh kaki-kaki dan tangan-tangan Anwar dalam PAS. Suara Husam semakin senja dan tidak bernilai lagi di dalam PAS .

Begitu kuat sokongan Tok Guru kepada Husam, tumbang juga ditangan Nasharudin yang terlibat dalam projek Kerajaan Perpaduan dengan UMNO bermula tahun lalu .

2. Muktamar PAS menerima usul bagi mendesak kerajaan mengharamkan pertubuhan wanita terkenal Sisters In Islam (SIS) . Sebagaimana yang diketahui SIS memperjuangkan Islam Liberal, sama dengan ceramah-ceramah Anwar di Amerika, Turki, Singapura yang mempopularkan Islam Liberal dan demokrasi ala-Amerika.

3. Kekalahan Husam harapan Anwar, Kemerosotan Majoriti PKR di Penanti, Kekalahan Nik Abduh anak Tok Guru , sokongan pengundi Melayu hampir mencecah 65% kepada UMNO di PRK Bukit Gantang, merupakan tanda-tanda rakyat sudah sedar.

4. UMNO seharusnya bijak melihat trend politik ini, UMNO sepatutnya bijak membaca bahasa politik ini, UMNO perlu segera mendekati dan mendatangi rakyat yang sudah kembali ke pangkuan.

5. Ada peluang besar di Manik Urai. Dengan masalah yang semakin besar di pihak Pakatan, UMNO/BN sepatutnya mengukuhkan perpaduan sesama mereka.

Apa salahnya pemimpin-pemimpin UMNO seperti Tengku Razaliegh, Tan Sri Anuar Musa, Tok Pa, Awang Adek dan lain-lain sama-sama berganding bahu turun di Manik Urai, ketepikan egoistik dan keakuan atau dendam jika ada.

Buang jauh-jauh kerana ingatlah UMNO/BN banyak membantu anda naik ke takhta tinggi dan menikmati kesenangan hari ini.

Inilah masa terbaik membalas jasa, membantu UMNO/BN menang di Manik Urai.

Bagi penulis, hanya UMNO Kelantan jika bersatu, pemimpin mereka bersatu dan turun padang, sama-sama turun, sama-sama berhujan berpanas, mana mungkin Manik Urai bisa tewas. Yang lalu pun PAS hanya majoriti 1,000 undi, lagipun UMNO pernah menang di situ.

UMNO/BN negeri-negeri boleh datang dan membantu, tetapi jika orang-orang UMNO Kelantan sendiri yang bergandingan , sudah pasti lebih berkesan...bukan begitu...

Apatah lagi khabarnya YB Pasir Mas akan kembali ke pangkuan UMNO... Jentayu Baka

PKR Boikot Perlantikan Yang Dipertua MPSP. DAP Mahu 8 Ahli Majlis Dari PKR Undur


BUTTERWORTH: Pakatan Rakyat Pulau Pinang kembali goyah apabila Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP semalam bertelagah berhubung pelantikan Yang Dipertua (YDP) Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) yang baru, Mokhtar Mohd Jait.

Bibit pertelagahan terbaru itu bermula apabila lapan Ahli Majlis MPSP dari PKR memboikot upacara angkat sumpah Mokhtar yang turut disaksikan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, kerana mendakwa kerajaan negeri membuat pelantikan itu tanpa berunding dengan PKR.

Ketua Wip MPSP dari PKR, Johari Kassim, juga mendakwa Lim menggunakan Timbalan Ketua Menteri (TKM) 1 yang baru, Mansor Othman, untuk mengumumkan pelantikan Mokhtar kelmarin, sebagai ‘helah’ melepaskan diri daripada persetujuan awal bagi menyerahkan jawatan berkenaan kepada PKR.

Sebelum ini, pergeseran turut tercetus antara DAP dan PKR berhubung isu peletakan jawatan bekas TKM1, Mohammad Fairus Khairuddin sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti.

Bagaimanapun, isu itu reda selepas Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, memohon maaf kepada Lim berhubung kegagalannya memaklumkan peletakan jawatan Mohammad Fairus.

Dalam episod baru pergeseran kedua-dua parti itu pula, Ahli Parlimen Jelutong dari DAP, Ooi Chuan Aun, mahu lapan ahli majlis terbabit meletak jawatan dalam tempoh 24 jam.

Ooi yang juga Ketua Staff kerajaan negeri menegaskan, beliau akan membuat memorandum kolektif dari semua ahli majlis mewakili DAP untuk merujuk tindakan lapan ahli majlis berkenaan ke Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri.

"Kegagalan lapan ahli majlis dari PKR itu menghadiri upacara berkenaan boleh menyebabkan mereka dihadapkan untuk siasatan atau lembaga disiplin," katanya dalam satu kenyataan di sini.

Pada upacara angkat sumpah Mokhtar di Dewan Kenanga, Bangunan MPSP, kira-kira jam 9 pagi semalam, hanya seorang daripada sembilan ahli majlis dari PKR hadir. MPSP mempunyai 24 ahli majlis - 10 DAP, sembilan PKR, dua Pas dan tiga dari badan bukan kerajaan.

Lim dalam sidang akhbarnya selepas majlis itu menegaskan, keputusan pelantikan Mokhtar dipersetujui Exco negeri dan meminta ahli majlis dari PKR itu supaya tidak berlagak seperti Exco.

"Ini keputusan exco dan pelantikan itu telah diumumkan oleh TKM1. Mansor yang umumkan perkara ini, macam mana ada masalah pula. Saya minta Mansor selesaikan perkara ini secara dalaman,” katanya mengelak daripada menjawab pertanyaan wartawan.

Mansor yang turut hadir pada sidang akhbar berkenaan berkata, beliau akan merujuk perkara itu kepada Pengerusi Perhubungan PKR Negeri, Datuk Zahrain Mohamed Hashim supaya siasatan lanjut dapat diadakan.

"Saya nampak juga ada kekosongan (tempat duduk) dan ada beberapa ahli majlis daripada PKR yang tidak hadir. Saya akan hubungi Pengerusi PKR Negeri untuk minta dia siasat," katanya.

Johari yang ditemui pemberita sebelum itu berkata, pihaknya memboikot upacara berkenaan kerana membantah tindakan kerajaan negeri melantik YDP dari kalangan kakitangan awam tanpa berunding dengan parti lain dalam Pakatan Rakyat.

Beliau berkata, Pakatan Rakyat sebelum ini sepakat melantik ahli politik sebagai YDP majlis perbandaran sehingga pilihan raya tempatan menjadi kenyataan.

Ketika dihubungi Bernama pula, Johari berkata setahunya Lim tidak memanggil PKR dan Pas untuk berunding, walaupun sudah ada persetujuan di peringkat kepimpinan parti gabungan itu bahawa jawatan YDP MPSP diserahkan kepada PKR.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Perhubungan PKR Pulau Pinang mendakwa pengumuman yang dibuat Mansor mengenai pelantikan Mokhtar adalah satu helah Lim untuk melepaskan diri daripada persetujuan awal yang dicapai sebelum ini.

"Ini permainan politik Lim dan keputusan mengenai pelantikan itu telah dibuat sebulan yang lalu dan sebaik menjawat jawatan sebagai TKM1, Mansor diminta mengumumkan keputusan berkenaan. Ia seolah-olah satu perangkap kepada Mansor dan PKR," katanya.

Johari berkata, pada peringkat awal dulu, PKR mencadangkan Mansor sebagai YDP MPSP, tetapi berikutan peletakan jawatan Mohammad Fairus sebagai TKM1 dan Adun Penanti, Mansor mengambil alih jawatan TKM1 selepas memenangi DUN Penanti pada pilihan raya kecil 31 Mei lalu.

Katanya, beliau berani bertanggungjawab terhadap perbuatan serta kenyataannya itu dan menyerahkan kepada parti untuk menentukan kedudukannya sebagai Ahli Majlis selepas ini.

Sementara itu, Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohd Yusni Mat Piah, mempersalahkan PKR dan Lim berhubung krisis terbaru itu.

“PKR mempunyai masalah dalaman yang perlu diselesaikan segera. Masalah dalaman parti itu berpunca daripada soal kroni. Mungkin pelantikan itu tidak memenuhi keinginan pihak tertentu.

“Lim juga harus dipersalahkan kerana tidak berbincang dengan PKR dan Pas berhubung pelantikan itu. Soal pengagihan jawatan dalam kerajaan negeri sepatutnya dibincangkan terlebih dulu kerana kita adalah kerajaan Pakatan Rakyat," katanya.

Mohd Yusni yang ditemui Berita Harian di Muktamar Dewan Pemuda Pas di Taman Melewar, Selangor, berkata beliau juga kecewa dengan Lim kerana sehingga kini permintaannya untuk bertemu dengan Ketua Menteri itu tidak dilayan.

Mengulas krisis terbaru PKR-DAP itu, Ketua Pembangkang, Datuk Azhar Ibrahim, berkata konsep 'pakatan' tidak wujud dalam kerajaan Pulau Pinang, sebaliknya dikuasai sepenuhnya oleh DAP yang memanipulasi PKR dan Pas.

"Guan Eng menjadikan dirinya sebagai raja. Bukan (Karpal) Singh menjadi raja tapi Lim Guan Eng," katanya pada sidang media selepas majlis penyampaian peralatan elektrik golongan miskin di Pusat Khidmat Penaga.

"Penyokong PKR dan Pas tentu dapat melihat bagaimana pemimpin mereka dipermainkan oleh kelicikan pemimpin DAP, terutama Guan Eng," katanya.

Azhar berkata, kerajaan Pakatan Rakyat juga tidak mempedulikan nasib penduduk luar bandar, sebaliknya lebih mengutamakan masalah dan kebajikan rakyat di kawasan bandar yang majoritinya penyokong DAP.


KEHKEHKEH ITU LE NATIJAHNYA KALAU MASING2 BARU DAPAT KUASA. SEMUA DAH KEMARUK NAK BERKUASA. YANG MABUK KUASA PUN TAK KURANG HEBATNYA NAK MENUNJUK2 KEKUASAAN JUGAK. BAGI YANG TAK DAPAT KUASA MENGAMUK SAKAN MACAM ORANG TAK SIUMAN KAT TENGAH JALAN. AKHIRNYA RAKYAT YANG SEPATUTNYA DAPAT PEMBELAAN, DI PINGGIRKAN BEGITU SAJE SEBAB NAK KEJAR KUASA. ALAHAIII PAKATANN!..LAYANNNNNNNN....

Konspirasi dalaman PAS menjatuhkan Nasarudin Mat Isa


Nampaknya menjelang Pemilihan PAS hujung minggu ini, kempen sokongan terhadap Husam semakin ditingkatkan. Kini Nasarudin pula menjadi mangsa konspirasi kempen pro-Husam. Apabila melihat Husam teringat dahulu ketika Anwar dan Tun Mahathir. Tun Mahathir sangat percaya kepada Anwar dan sentiasa mempertahankan Anwar sehingga beliau menjadi Timbalan Presiden UMNO dan disebut sebagi penggantinya. Walaupun pernah dikatakan terdapat laporan 'sodomy' dan usaha menjatuhkan beliau Tun masih tidak mempercayai laporan tersebut. Sehinggalah pada saat-saat akhir dibukakan pintu hati Tun oleh Allah SWT, maka dari saat itulah Anwar dipecat

Dan ini juga berlaku seperti kepercayaan Nik Aziz terhadap Husam. Begitulah kuatnya kepercayaan Nik Aziz terhadap Husam sehingga semua laporan yang berkaitkan buruk laku husam dibakul sampahkan. Apa yang Husam buat semuanya betul belaka. Samalah seperti Anwar sewaktu masa dahulu. Husam telah menggunakan seratus peratus bloggers pro beliau seperti Perisik Rakyat, Kickdefella dan ramai lagi untuk teruskan mempertahankan beliau dan menjatuhkan Nasarudin Mat Isa. Terkini dalam artikel di blog Perisik Rakyat telah kononnya mendedahkan siapa sebenarnya Nasarudin dan kaitannya dengan UMNO. Selain itu pula, dah nak sampai hari-hari terakhir pemilihan Pas ini, ada usaha lahi untuk menyelamatkan Husam.. soalannya kenapa sekarang? ada udang sebalik batu ke?

Nampaknya konspirasi menjatuhkan Nasarudin dari dalam PAS semakin jelas. Nampaknya dari laman blog trend sokongan kepada Husam terus mengingkat samada atas dasar simpati dan taktik keji beliau. Mungkin sebelum ini rasanya tidak pernah berlaku pertandingan yang tidak sihat sebelum ini. Tidak pernah ada majlis dialog bersama calon, tidak pernah ada serangan peribadi terhadap calon yang bertanding. Namun di era Husam telah bermula bibit Anwar di dalam PAS. Kita pun tertanya-tanya kenapa banyak artikel yang berbentuk kempen ini hanya wujud menjelang pemilihan PAS... mesti ada tujuan dan dalangnya?

Wahai PAS! tanpa anda perasan, anda sebenarnya telah berpecah.. tunggulah saat kehancuran. Aspirasi Bangsa

Pakatan Rakyat = Pakatan Rapuh


Walaupun Menang Tetapi Kemenangan Parti Keadilan Rakyat Tidak Membawa Apa - Apa Makna. Rakyat Ternyata Sudah Bosan Dengan Karenah Pakatan Rakyat Yang Semakin Menjelekkan Mata Rakyat Memandang.