Belina Shop

Nik Aziz Sudah Nyanyuk

Setelah dikecam hebat kerana meminta orang ramai secara umum mendoakan keburukan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak jika Perdana Menteri tidak memberikan royalti minyak kepada Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat menukar sedikit saranannya itu dengan meminta agar doa itu dibuat secara individu.

"Oleh kerana Perdana Menteri terasa hati bahawa sebut nama dia dalam doa, maka saya minta tidak sebut secara beramai-ramai hanya disebut bersendirian," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di kota bharu semalam.

Beliau sebelum ini meminta orang ramai mendoakan agar Najib mengubah fikiran supaya memberikan royalti minyak itu dan jika Perdana Menteri gagal berbuat demikian orang ramai hendaklah mendoakan supaya Najib 'ditimpa kemusnahan'.

Nik Aziz perlu sedar ramai umat Islam melihat kenyataannya Nik Aziz itu sebagai keterlaluan dan tidak melambangkan semangat keIslaman. Berbalah sesama sendiri merupakan sesuatu yang tidak diterima dalam Islam, begitu juga bila kita mengutuk orang lain tanpa asas.

Selagi Nik Aziz kekal sebagai MB Kelantan pelbagai lagi kata-kata buruk dan memalukan akan terus keluar dari mulutnya yang celupar dan akan berakhir dengan kehilangan keyakinan rakyat kepada PAS.

Memang benar ada pihak dalam PAS yang mahu kekalkan Nik Aziz lagi. Mereka merasa itu cara PAS untuk kekalkan kuasa di Kelantan tapi impaknya di luar Kelantan buruk. Ini pula dengan Nik Aziz dilihat sebagai pelindung Anwar dan kumpulan Erdogan yang mana Nik Abduh sendiri tidak setuju dengan bapanya.

Penyokong PAS pun harus sedar bahawa Nik Aziz sudah nyanyuk.

0 comments:

Post a Comment