Belina Shop

PAS Dahagakan Rasuah Dari Anwar

Istilah yang paling disukai oleh sebahagian besar pemimpin ERDOGAN dalam PAS sekarang ialah, UMNO/BN dan RASUAH. Mengaitkan UMNO dan kemenangan Isa Samad di Bagan Pinang dengan rasuah adalah yang paling mudah untuk mengubati hati yang sedang lara akibat kekalahan besar.

'Seronoknya' tengok puak-puak musang berbulu ayam di dalam PAS yang cuba mempamerkan tentang keluhuran dan kesucian mereka. 'Seronok' juga melihat tingkahlaku mereka yang seakan-akan jijik terhadap rasuah dan keghairahan menyalahkan UMNO/BN di atas kekalahan PAS atau lebih tepat lagi Pakatan Rakyat di Bagan Pinang.

Barangkali Salehuddin dan Mahfuz terlupa bahawa PAS seringkali mendidik para pengikut mereka agar MENCINTAI rasuah. Mursyid mereka sendiri yang menyatakan, 'Kalau orang bagi, kita ambil, kita simpan. Tak cukup kita minta lagi... tapi undi bagi kepada PAS'. Mereka terlupa barangkali, rasuah dan PAS tidak pernah berenggang dan terpisah.

UMNO dan rasuah, bahkan lebih tepat lagi kalau dinyatakan, parti politik dan rasuah, bagaikan isi dan kuku. Sukar dipisahkan kerana rasuah dalam pelbagai bentuk, sama ada dalam bentuk jaminan ke syurga, keredhaan Allah Taala, pembangunan sahsiah, rohaniah, jasmaniah dan sebagainya... Begitu juga PAS, parti yang memperkenalkan diri sebagai HIZBULLAH (parti Allah) itu juga sentiasa hidup dengan rasuah dan gertakan. Kalau UMNO dan politik wang bagaikan bersatu, PAS dan rasuah wang juga tidak lekang. Bukan lagi perkara asing apabila cerita tentang penawaran diri untuk ke jawatan-jawatan penting dalam PAS, juga disusuli dengan rasuah wang dan rasuah syurga. Begitu juga dengan kes-kes rasuah pengundi dengan beras, gula, batik, sejadah dan wang RM50 seperti yang berlaku di Bukit Gantang.

Isa Samad menang di Bagan Pinang dan para KARYAWAN PAS pun berkokok tentang rasuah. Kalau Zulkifli menang gamaknya, apa yang KARYAWAN PAS yang diketuai oleh Salehuddin Ayob akan kata... sedangkan Zulkifli sendiri adalah manusia yang gagal menunjukkan teladan yang baik seperti yang dibuktikan dalam kesnya dengan BANK RAKYAT. Bagaimana pula sokongan seratus peratus golongan ERDOGAN PAS terhadap Anwar Ibrahim yang sudah SOHEH seorang pengamal homoseksual?

Sebelum nak kata, punggung orang lain bercelomes dengan tahik, eloklah kalau para pemimpin PAS memeriksa punggung sendiri... apatah lagi dengan jenama ISLAM pada tubuh PAS itu, seharusnya dijaga dengan sebaik-baiknya berbanding UMNO yang sahih-sahihnya berjenama kebangsaan. Takkan ISLAM sudah kalah dengan KEBANGSAAN atau ISLAM boleh menyaingi KEBANGSAAN untuk membiakkan kemungkaran?

0 comments:

Post a Comment