Belina Shop

Ibrahim Ali Kembali Semula Dalam UMNO

Kesetiaan Datok Ibrahim Ali kepada Tun Mahathir memang tidak dapat disangkal lagi. Ini terbukti apabila negarawan ulung negara Tun M yang telah keluar dari UMNO telah mengumumkan secara rasminya menyertai balik parti keramat ini setelah pengunduran Tun Abdullah. Justeru itulah maka Datok Ibrahim Ali pun sedang berkira2 untuk mengikut langkah bekas bosnya untuk sama2 kembali memperkuatkan UMNO.

Walaupun ada suara2 sumbang yang mahukan supaya Ibrahim Ali dipinggirkan, namun bagi penulis ini tidak lebih dari satu cubaan bagi menidakkan gah Ibrahim Ali, kecut dengan kelantangannya.

Katak bukan sebarang katak. Ibrahim Ali pernah tidur sebantal dengan Anwar Aljuburi dan juga parti PAS, dan pengalaman inilah yang diperlukan kerana Ibrahim Ali tahu lubang mana yang boleh dimasuki bagi menjahanamkan kedua2nya.

Kita tahu banyak jasa Ibrahim Ali di Pasir Mas. Masjid, surau, pusat khidmat masyarakat dan sebagainya. Projek mega yang Datok bawa ke Kelantan ialah Jambatan Pasir Mas Salor walaupun pada waktu itu Jambatan Sultan Yahya Petra sudah ada, dan ini telah diperkenankan oleh Al Sultan Kelantan yang mempunyai hubungan yang baik dengan Ibrahim.

Sebagaimana Tun M keluar dari UMNO, pada tahun 2004, Ibrahim hanya merajuk bila tidak dicalonkan. Beliau tidak pernah menganggotai PAS. Oghe Kelantan kata kalu rendam clorox pun jiwa Ibrahim tetap jiwa UMNO.

Senario politik di Kelantan sekarang amat lesu dan kita berharap semoga kehadiran Ibrahim Ali, suasana akan menjadi lebih bermakna demi agama, bangsa dan tanahair dan itulah bayaran yang kita harapkan darinya.

0 comments:

Post a Comment